• Memòria Històrica Feed RSS

    Publicado el: 07/08/2012 18:41
    Vista previa del artículo

    El Dorado és una exposició que consta de set panells sobre la memòria històrica del col·lectiu LGTB, des de l'Alemanya dels anys 20 als nostres dies.

    Es va exposar per primera vegada a la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona el 22 de febrer de 2012. La inauguració ...
    Publicado el: 24/07/2012 17:10
    1. Categorías:
    2. Memòria Històrica

    La Memòria Democràtica d’aquest país no s’ha de perdre mai

    A principis d’aquest mes vam presentar en el ple del districte de Ciutat Vella (Barcelona) una proposició que plantejava que el govern del districte elaborés una mesura d’impuls de la Memòria Democràtica a Ciutat Vella. L'objectiu d'aquesta proposició és que el govern local recolzi projectes de recuperació de la memòria democràtica, mitjançant l’enfortiment i el suport dels grups de memòria democràtica als nostres barris, la difusió dels treballs realitzats de memòria oral, de mostres fotogràfiques, audiovisuals etc. dels diferents col·lectius i persones represaliades que van lluitar en defensa de la llibertat, dels drets civils, sindicals, polítics, de igualtat de gènere i de llibertats sexuals. La proposició es va aprovar amb el recolzament del PSC, UpB i ICV-EUiA i l’abstenció del PP i CiU.

    De tot el debat destacaria les intervencions d’en Enric Pubill (president de l'Associació Catalana d'Expresos Polítics i del Consell de Participació del Memorial Democràtic) que va dir: “No som només davant una terrible crisi econòmica sinó també davant un greu deteriorament del sistema democràtic , un perillós desprestigi de l’activitat política i un risc d’obrir portes a la demagògia populista antidemocràtica. Cal, doncs, fer pedagogia de la democràcia, i donar a conèixer el que va costar en aquest país acabar amb una llarga dictadura i construir un estat democràtic amb totes les seves deficiències, que són moltes” i d’en Jose Benito, president del Grup d'Amics Gais, Lesbianes, Transsexuals i Bisexuals (GAG), que durant el debat va deixar clar de l’amplitud que comporta aquesta preservació i difusió de la memòria democràtica incorporant a tots els col·lectius, com és el cas de la tasca portada a terme pel col·lectiu LGTB d’ Els altres represaliats i discriminats del franquisme: els col·lectius LGTB (Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals), 1970, 1980.

    Per concloure, a nosaltres ens toca porta a terme proposicions, mesures, accions per no oblidar, perquè als que vivim en aquest temps sempre, sempre, estarem en deute amb tots i totes els/les companyes que, sense cap garantia de futur, van deixar els seus afectes, la seva tranquil·litat i inclòs la seva vida en el camí, convençuts que els somnis, les utopies per construir un món millor i més just per a tots i totes és possible.

    Rubén Costa Ullua
    Portaveu Grup Municipal ICV EUiA Ciutat Vella
    Ajuntament de Barcelona
     Número de visitas: 423 




    Es tracta d'un esforç per rescatar la memòria històrica dels col·lectius LGTB (Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals) durant la dictadura franquista i la primera Transició Democràtica. Una iniciativa que, plasmada en un projecte d'investigació dut a terme pel Grup d'Amics Gais, Lesbianes, Transsexuals i Bisexuals i finançat pel Memorial Democràtic de Catalunya, pretén aprofundir en el coneixement de la realitat social i política d'aquest col·lectius durant aquest període, arribant al moment en que es va eliminar l'homosexualitat com a causa de delicte a la Ley de Peligrosidad y Rehabilitación Social i que els empresonats per causa de la seva identitat sexual van ser alliberats.

    Així, recollint testimonis procedents tant del front de l'avantguarda de la lluita pels drets, com d'aquells que des de l'anonimat van ser també protagonistes de l'època, volem rescatar de l'oblit les condicions en que els membres d'aquest col·lectius van viure el seu estigma social, comprendre en quins àmbits (polític, mèdic, religiós, social, familiar, etc.) i de quina manera van patir la discriminació de que van ser objecte, i dilucidar quines estratègies van desenvolupar per adaptar-se i contrarestar aquestes condicions adverses.

    Web: Memòria Històrica de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals

Forma part de:

Coordinadora de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexual de Catalunya

Federación Estatal de Lesbianas, Gais, Transexuales y Bisexuales

Realice pagos con PayPal: es rápido, gratis y seguro.

A través de Paypal.es

Telèfon d'informació gratuït, anònim, i confidencial

900 Rosa - 900 601 601

View My Stats

GRUP D'AMICS GAIS, LESBIANES, TRANSSEXUALS I BISEXUALS

  • C/ Virgili, 24
  • 08030 Barcelona
  • Catalunya-Spain
  • Tel: +34 620550768
  • Fax: +34 932980618
  • Email: amicsgais@amicsgais.org
  • CIF: G62823000

Compte corrent a "la Caixa" per ajudar econòmicament al projecte GAG amb donatius o ingresar bestretes de les sortides:

Cuenta corriente en "la Caixa" para participar económicamente en el proyecto GAG con donativos o realizar ingresos de reservas de salidas:

2100-3005-48-2200447001

La asociación Grup d'Amics Gais, Lesbianes, Transsexuals i Bisexuals (GAG) no se resposabiliza de las opiniones de colaboradores y usuarios.

La web del GAG puede contener enlaces a otras páginas de terceras partes que no puede controlar. Por lo tanto, el GAG no puede asumir y declina cualquier responsabilidad por el contenido que pueda aparecer en páginas de terceros. El GAG se compromete a eliminar cualquier contenido que pueda ser considerado ilícito. Puedes leer las normas del forum.