Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

Acaba la llei antigai, però no els prejudicis: els ugandesos gais que van fugir

Colapsar
X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • Acaba la llei antigai, però no els prejudicis: els ugandesos gais que van fugir

    Corinne Chin, The Associated Press

    NAIROBI, Kènia - Quan un tribunal ugandès va revocar la Llei contra l'homosexualitat al
    país aquest mes, activistes dels drets a tot el món van obtenir una victòria. Però no els
    ugandesos gais que van fugir de la persecució i van ser viure en un camp de refugiats de
    Kènia.

    "La reacció em va sorprendre. Vaig ser allà. Vaig pensar que anava a ser una celebració,
    però... res", no va dir Brizan Ogollan, fundador d'una organització d'ajuda que treballa en
    el camp de refugiats deKakuma, a Kènia. "Ells sabien que a nivell internacional i en el pla
    diplomàtic, la decisió tindrà impacte, però a nivell local, en realitat no serà així. Vostè pot
    fer cas omís de la llei, però no es pot fer cas omís de la ment."

    Dels 155.000 refugiats al campament de Kakuma, 35 estan registrats en l'agència de
    refugiats de l'ONU com lesbianes, gais, bisexuals i transsexuals (LGBT) ugandesos que van
    fugir a causa de la llei contra l'homosexualitat al país, que es va convertir en llei al febrer.

    La llei, ara acabada, conduïa al presó a les persones condemnades pel "sexe gai" i
    criminalitzava delictes anomenats de "temptativa d'homosexualitat" i "promoció de
    l'homosexualitat" en un país on ser gai ha estat durant molt temps il·legal.

    Des que la llei va ser proposada per primera vegada el 2009, l'opinió pública d'Uganda ha es
    tornado cada vegada més antigai, va dir Geoffrey Ogwaro, un coordinador de la Coalició de la
    Societat Civil per als Drets Humans i el Dret constitucional, que es basa en la capital d'Uganda,
    Kampala. Molts ugandesos homosexuals han viscut amb el temor constant de ser detinguts.
    Alguns van ser empresonats. Els propietaris desalojarón als seus inquilins LGBT.
    "He conegut el cas d'un home va tractar d'atropellar el seu fill gai amb un cotxe", va dir Ogwaro.

    "Per desgràcia, l'anul·lació de la llei en realitat ha polaritzat encara més a la societat", va dir Ogwaro.

    Els membres del Parlament han començat les peticions per ressuscitar la legislació, encara que el
    president Yoweri Museveni informa que han sol·licitat els parlamentaris a reconsiderar.

    Fa tres anys, quan un home gai d'Uganda de 26 anys d'edat, va ser capturat amb un altre home, el
    seu padrastre li va amenaçar d'informar a les autoritats i va fugir a Nairobi.

    "Vaig pensar, 'Ningú no et vol en la seva família', va dir l'home, que va insistir en l'anonimat a causa de
    temors per la seva seguretat.
    Amb pocs diners a la butxaca, el que no li podia permetre's el luxe de quedar-se a la capital de Kènia.
    S'ha registrat en l'agència de refugiats de l'ONU, i durant tres anys ha esperat al campament de Kakuma
    la condició de refugiat, que li faria elegibles per al reassentament en un país nou.

    L'home no vol quedar-se a Kènia, on la conducta del mateix sexe també és il·legal, i que un projecte de
    llei presentat recentment en el Parlament proposa que els gais estrangers siguin apedregats fins a la mort.
    Ell va continuar sent objecte de fustigació a Kakuma, però almenys va aconseguir el suport dels companys
    homosexuals ugandesos, va dir.

    "Per primera vegada, em vaig trobar amb aquestes persones que estaven igual que jo", va dir. "Vostè pensa
    a si mateix, 'OK, no estic sol.' Almenys jo vaig sentir que hi havia algú que m'entén ".

    Però el mes passat se'n va anar a Nairobi perquè pensava que el campament havia crescut massa hostil. Un
    refugiat d'Uganda va ser hospitalitzat al juny després d'un altre refugiat va llançar pedres i insults contra ell,
    va dir Anthony Oluoch, director executiu de la Gai Kenya Trust.

    Reconeixent els riscos per als refugiats LGBT, l'agència de refugiats de l'ONU va dir que està donant
    prioritat als seus casos per a reassentament.

    Pocs possibles patrons a Nairobi estan disposats a contractar un refugiat gai i per això, molts han
    recorregut a la prostitució.

    "No hi ha lloc a Kènia en el que realment crec que puguin viure amb llibertat i seguretat", va dir Ghoshal,
    representant dels refugiats gais d'Uganda. "Bàsicament estan configurats per a un munt de males opcions
    en la vida."

    Amb informacions de "www.ctcnews.ca"
Trabajando...
X