Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

Transsexuals, la cara més fràgil del Brasil

Colapsar
X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • Transsexuals, la cara més fràgil del Brasil

    zzzzzzzzzzzzzzzzz transexuales.jpg

    El país sud-americà, campió en crims transfòbics

    El 50% dels casos de transsexuals assassinats al món ocorren
    al Brasil

    Quan va néixer fa 25 anys el van anomenar Claudio da Silva, però feia molt temps que
    tots al seu barri de Rio de Janeiro la coneixien com a Piu. La seva passió era sambear i
    el seu somniser reina de bateria de l'escola de samba Beija-Flor, de la qual ja formava
    part com a ballarina. Mai no es perdia un assaig. Per això, quan fa dues setmanes no
    va anar a un dels més importants -els últims abans de debutar al sambòdrom amb
    l'incio del Carnaval- els seus companys es van estranyar. Poc després apareixia amb
    evidents signes de tortura i sis tirs al cos. Piu ha estat un dels últims transsexuals
    assassinats al Brasil, el país amb més nombre de crims contra transsexuals i homosexuals.

    La ballarina hauria estat un número més en les estadístiques -des de la seva mort n'han
    assassinat unes altres quatre- si no fos perquè formava part d'una de les escoles de samba
    més importants - Beija-Flor ha guanyat 12 vegades la competició que se celebra al
    sambòdrom- i perquè el crim s'ha comès quan el Carnaval està a punt de donar el seu tret
    de sortida. Alguns dels membres del gran grup carnavalesc van decidir demanar justícia
    per a Piu durant els últims assajos tècnics sumant als impressionants vestits un braçalet negre.
    Amb aquest gest, arribava a la festa més famosa del Brasil un dels seus problemes més
    desconeguts.

    "Ja vaig pegar una bona carrera. Saps el què és? Quan et persegueixen diverses persones
    amb un pal per pegar-te una pallissa. Menys mal que em van ajudar i em vaig salvar. Altres
    vegades, no em van voler pagar o em van robar. Però bo, dificultats que ja vaig superar; la
    vida no són només flors, també té espines". Parla Luana Soares -nom social, perquè l'altre,
    el de naixement, no l'utilitza ja-, una transsexual de gairebé dos metres d'altura però amb una
    feminitat que de vegades fa oblidar al que la mira que va néixer home fa gairebé 42 anys.

    Luana treballa en una perruqueria en el centre de São Paulo, molt a prop de la Plaça de la
    República, on altres transsexuals exerceixen la prostitució durant el dia i la nit. Per a ella,
    que també "va fer el carrer" fa molt temps, els maltractaments que va rebre van tenir més a
    veure "amb aquesta part podrida que té la nit i el carrer" que amb la seva condició sexual.
    Tanmateix, les xifres reflecteixen una altra realitat. Segons l'últim informe del Grup Gai de
    Badia (GGB) -el més antic del país-, el 2014 van ser documentats 326 morts de gais, lesbianes
    i transsexuals al Brasil, la qual cosa suposa un assassinat cada 27 hores.

    Amb informacions de - "Elmundo.es"

Trabajando...
X