Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

Un capellà impedeix que una menor transsexual assisteixi a una missa

Colapsar
X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • Un capellà impedeix que una menor transsexual assisteixi a una missa

    La víctima, un nen, que se sent nena anava vestida de flamenca. Va passar en un acte a la Festa del Most d'Umbrete. L'ocorregut és "repugnant i repulsiu", per a Acció Diversa LGTB.

    Por MARTA COMTE.



    Alberto, de 14 anys, va néixer sent un noi, però s'identifica com una noia, a qui agrada que li truquin María José. Aquesta menor transsexual viu en Umbrete (Sevilla) i aquest any es va apuntar en l'Ajuntament per poder participar en l'homenatge a les dones que es vesteixen de flamenca a la Festa del Most i l'Oliva.

    La menor, que comptava amb el suport de la seva mare, estava molt il·lusionada amb el vestit que li havia deixat una amiga, les extensions que s'anava a posar, les ungles... Tot anava bé, fins que el regidor de Festes, José Llorente, va anar a casa dels Solís. Ho va fer dijous passat, a les 15.00 h, just tres dies abans de l'esdeveniment. "Vaig arribar amb cotxe de fer encàrrecs i ho vaig veure al pati de casa meva. Em vaig espantar. Vaig pensar que havia passat alguna cosa", diu la mare.

    En la conversa, en la qual va ser present la nena, va comunicar a la mare que la menor no podria assistir a la missa prevista diumenge passat "perquè el rector del poble, fra Guillermo, es negava". Es tracta del sacerdot de Nostra Senyora de la Consolació, la mateixa església a la que la nena assisteix a missa els caps de setmana, vestida de dona, sense que el sacerdot se n'hagi adonat.

    "El capellà tem que la gent del poble se li tiri a sobre per permetre l'entrada a l'església d'un noi vestit de flamenca". És l'explicació que l'edil li va donar a la mare de la menor després de parlar amb el capellà, segons explica María José a "20minutos". A més, la mare afirma que el delegat els va oferir les claus de l'Ajuntament perquè la nena es "refugiés" allà durant la celebració de l'Eucaristia, una opció que la menor va descartar: "No vull les claus del Consistori. No m'he d'amagar de res. Em quedaré a la porta de l'església".

    "No ens van donar opció".

    Després de reflexionar sobre l'ocorregut, María José creu que l'Ajuntament és el primer que ha discriminat la seva filla per anar a preguntar el capellà. "No ens van donar opció. No li han donat suport. Haurien d'haver entrat les 200 flamenques o hauria suspès la parada a l'església", apunta.


    Joaquín Fernández Garro, alcalde del municipi, manté una altra versió dels fets. Diu que un membre de la comissió de festejos, i no l'edil de Festes, va ser el que va creure convenient plantejar-li al rector que hi havia un noi que se sentia dona. Després de la resposta del sacerdot, l'edil va decidir intervenir, per la qual cosa va parlar amb el capellà i, posteriorment, amb la família. Segons el regidor, aquesta va dir: "Pel bé de
    la nena, el millor és que no vagi a missa".

    "No estic d'acord amb el rector i que es discrimini ningú per raó de sexe. Tenim un respecte absolut envers aquest col·lectiu", diu l'alcalde, que ahir es va reunir amb l'edil de Festes, la mare de la nena i fra Guillermo per aclarir l'assumpte, que ell dóna ja per "conclòs". El cert és que diumenge, la nena, vestida de flamenca, es va quedar a la porta de l'església amb dues amigues i una senyora del poble que es va solidaritzar.

    Amb informacions de "20minutos.es"




Trabajando...
X