Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

Plumofòbia? Russell Tovey content de no ser un gai efeminat

Colapsar
X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • Plumofòbia? Russell Tovey content de no ser un gai efeminat



    Una de les estrelles del drama gai 'Looking' de la HBO ha enfurismat alguns membres
    de la comunitat gai amb comentaris poc afortunats per la seva part, i que podrien
    qualificar-se com de “plumofòbos”.


    Parlem en concret de Russell Tovey, artista homosexual i un dels protagonistes de l'esmentada
    'Looking', l'hereva de 'Queer as folk'. En unes declaracions per a 'The Guardian', va dir que
    “podria haver estat molt efeminat”, però que gràcies al seu pare no ho és, en part, perquè li va
    prohibir anar a una escola de teatre i li agraeix “no haver-lo deixat anar per aquest camí”.

    En les seves declaracions, deixa entreveure creu que en centres de formació en arts escèniques
    es fomenta la feminitat dels actors, i considera això com una cosa pejorativa.

    Tovey s'ha disculpat, però les seves paraules no deixen de ser un símptoma de fins a quin punt
    l'homofòbia internalizat és una realitat que condiciona les actituds de molts gais, fins i tot dels més
    visibles i compromesos.

    Les polèmiques declaracions de Tovey formen part d'una entrevista a The Observer en la qual
    l'actor reflexiona sobre com la negativa del seu pare que es formés en una escola de teatre
    (i això a pena que ja des de petit actuava) va endurir el seu caràcter.

    “Pensava que em convertiria en una espècie de bèstia rara que ballava claqué (...) I en certa manera
    tenia raó. Estic content de no haver-ho fet. Les coses haurien canviat... Podria ser molt efeminat si no
    hagués anat a l'escola a la qual vaig anar, on vaig haver d'endurir-me. Si hagués pogut relaxar-me,
    ballar per allà, cantar al carrer, possiblement avui seria una altra persona. I li dono les gràcies al meu
    pare per no deixar-me seguir aquest camí. Perquè possiblement això és el que m'ha donat el caràcter
    únic que la gent diu que tinc”, assegura Tovey. "No hi ha gaires actors que siguin fora de l'armari i
    puguin interpretar papers d'hetero i de gai”, afegeix després.

    Les paraules de Tovey, com era d'esperar, van desencadenar fortes crítiques en xarxes socials -
    especialment en l'àmbit LGTB anglosaxó-, moltes de les quals destacaven que no eren sinó l'expressió
    de l'homofòbia que tants i tants gais han internalizat com pròpia.

    Homofòbia que expressen com a menyspreu a l'“efeminament”, als gais a qui “se'ls nota” i com a culte
    a la imatge tradicional de la masculinitat. Plumofòbia en estat pur, en definitiva.

    Demana disculpes a Twitter

    Les crítiques a Russell Tovey, un prolífic actor que no ha tingut problemes en representar personatges
    tant heteros com a gais (és un dels protagonistes de Looking, una sèrie de la HBO que retrata la vida
    d'un grup d'amics gais de San Francisco) l'han portat finalment a demanar disculpes en el seu perfil de
    Twitter.

    En un primer tuit, Tovey es reconeix “entristit” perquè una citació treta de context l'hagi portat a ser
    considerat “el pitjor gai del món”. “Si us he decebut, ho sento, mai no va ser la meva intenció”, comenta
    en un segon tuit. “Orgullós de ser qui sóc i orgullós per d'altres. Estem junts en això. Sigui el que sigui el
    que cregueu que vaig voler dir, no vaig voler fer-ho”, afegeix finalment.

    Tovey, per cert, va tenir una sortida de l'armari complicada amb la seva família. El seu pare, amb el qual
    ara té una excel·lent relació, li va arribar a insinuar que d'haver-lo sabut abans (tenia 18 anys) hauria
    intentat “arreglar-lo”. Així ho comptava en una entrevista concedida el 2009, en la qual ja es lamentava
    de no haver tingut models visibles “masculins” amb què identificar-se d'adolescent. “tothom era amanerat,
    record que pensava: ‘encara que crec que sóc gai, no encaixo en aquest món’”, afegia.

    Amb informacions de "Ragap.es" i "Dosmanzanas.com"







    Editado por última vez por Marcos Simon; https://www.amicsgais.org/forums/member/4472-marcos-simon en 4 de March, , 03:15:34.
Trabajando...
X