Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

Concedeixen adopció plena de dos nens a una persona trans a l'Argentina

Colapsar
X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • Concedeixen adopció plena de dos nens a una persona trans a l'Argentina

    María Belén Ochoa s'havia fet càrrec de dos germanets en situació d'abandonament.
    El 2010, un jutge li va atorgar la guarda provisòria. Ara, una altra decisió
    transforma
    aquest criteri en definitiu.




    “Tinc gana, mama, puc treure un caramel del rebost?, li diu la nena de 10 anys, nouvinguda de l'escola.
    María Belén Ochoa (44) li respon que, no “perquè ja estan llestes les 'milaneses'¨. El seu germà també
    acaba d'arribar de l'escola on cursa el primer any. Després que Betlem despatxa unes verdures, tanca
    el negoci, i comparteixen el dinar i la novel·la.

    Als nens els té a la seva cura des de l'any 2006, el 2010 li van donar la guarda i ara l'adopció plena.

    Betlem és transsexual i fa més d'una dècada que va posar un rebost, al seu domicili, en Santa Catalina
    Holmberg, poble veí a Río Cuarto.

    Explica que una parella amb problemes de violència i addiccions el solia deixar al magatzem a “un
    gurrumín (nen)” de 2 anys. Un dia també el van deixar a la germaneta, amb tot just 16 dies. Com tenia
    febre alta, Betlem va demanar permís del pare i la va portar al dispensari, on van advertir que tenia
    pneumònia i desnutrició. Una metgessa va donar intervenció a la Justícia per la situació d'abandonament
    dels germanets. De seguida, els veïns van ajuntar firmes perquè els cuidés Betlem.

    El 2010, el jutge de Rio Cuarto, José Varela Geuna, li va atorgar a Betlem la guarda provisòria dels nens,
    exposant que “patien un maltractament constatat realment terrible, abandonament, desemparament i una
    desaprensió total de la seva mama i el seu papa que eren veïns”.

    Va ser el primer cas al país en què una persona transsexual quedava a càrrec de dos germanets petits.

    “Se li va atorgar perquè hi havia un vincle preexistent molt intens. El prejutjament pel tema íntim de la seva
    sexualitat em sembla una aberració, vam tenir en compte com és com persona”, va argumentar en el seu
    moment el jutge.

    Betlem va continuar des d'aleshores a càrrec dels nens. Avui, recorda que els moments més difícils van ser
    quan va haver d'operar l'home, tres vegades, per fer-li una cirurgia reconstructiva d'una mà “perquè l'havien
    cremat quan era nadó”.

    Finalment, fa un parell de mesos, Betlem va ser notificat que la jutgessa civil Fernanda Betancourt li va
    concedir l'adopció plena dels germanets.

    La dada es va conèixer ara i la família ha tornat a ser notícia.

    “Sempre teus”

    “Sempre vaig tenir una mica de por que algun familiar d'ells canviés de vida i els vulgui recuperar, però
    no va ser així, segueixen igual. Jo sóc feliç amb haver acabat els papers, amb els quals m'hagin donat
    l'adopció plena. Però quan els vaig dir ‘Petits, ja estan els papers llestos, ja són meus’, per a ells no va
    ser res. ‘Si sempre vam ser teus, em van dir’, va relatar Betlem ahir a aquest diari, a casa seva.

    L'única preocupació que ara té és reunir els 37 mil pesos que ha de pagar per aranzels, honoraris i taxes
    de justícia pel procés que acaba de tancar. “Treball al rebost, tinc una botiga de roses, cós per fora, faig
    vestits de núvia i de 15, faig coques, però no sé com vaig reunir aquesta plata. Tant de bo em tinguin
    paciència per anar pagant d'a poc. Se'm fa difícil, no tinc cap ajuda, però d'alguna manera pagaré”,
    diu i avisa.

    El valor de veïns

    Petitori. Van ser els seus veïns els que el 2010 van demanar al jutge que deixés als nens en guarda amb
    María Belén.

    Reconeixement. Ella valora l'afecte dels veïns, els testimonis al seu favor i que els nens no pateixin
    discriminació al seu barri. “Jo els he preparat per si els diuen coses però, gràcies a Déu, mai. En l'escola
    vaig a les reunions, tot el poble sap que són els fills de María Belén, una família normal,” apunta.

    Font: Lavoz.com.ar
Trabajando...
X