Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

Abunden les "violacions correctives" de lesbianes a Jamaica

Colapsar
X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • Abunden les "violacions correctives" de lesbianes a Jamaica

    Per DAVID McFADDEN -Associated Press

    Quan Angeline Jackson i una amiga van ser emboscats i violats a punta de
    regirar en un sender als afores de la capital de Jamaica, la policia inicialment
    va semblar menys preocupada amb l'atac que amb el fet que ella era lesbiana.




    "La primera dona policia amb qui vaig parlar em va dir que havia de canviar de vida i
    apropar-me a l'església", relata Jackson sacsejant el cap en evocar l'atac del 2009.

    És una actitud bastant comuna a l'illa, on activistes defensors dels drets dels gais diuen
    que els homosexuals són molt discriminats i de vegades agredits. Alguns molts membres
    de la comunitat LGBTI -lesbianes, gais, bisexuals, transsexuals i intersexuals - han estat
    blanc d'atacs sexuals brutals a fi de fer-los heterosexuals o de castigar-los per no encaixar
    dins de certs paràmetres socials.

    Jackson diu que integrants d'un petit grup de violadors antigai es van fer passar per
    lesbianes i les van citar en un sender aïllat. La resposta que va rebre després de l'atac la
    va impulsar a fer alguna cosa. Ara, als 24 anys, Jackson dirigeix l'única organització de
    dones lesbianes i bisexuals registrada que hi ha a Jamaica.

    L'illa és coneguda per la seva intolerància envers els homosexuals, que són vistos per
    molts com a gent que adopta comportaments morals pervertits importats de l'exterior.
    Però ara està rebent bastant d'atenció l'estigma de les dones homosexuals i les
    agressions sexuals que són víctimes, sovint no denunciades.

    Jackson està guanyant renom aquí i a l'exterior pel treball de la seva organització.
    Però poques dones de la comunitat LGBTI s'atreveixen a donar la cara.

    A Montego Bay, al nord, una lesbiana li va dir que no estava llesta per buscar justícia
    per una "violació correctiva" que va patir en el 2011 en mans d'un amic del seu germà.

    L'home la va acorralar i li va dir: "Creus que no sé qui ets? T'espaviles com si fossis un
    home. Però sé com et vesteix i sé qui ets", va relatar.

    La dona, que va demanar de romandre anònima per temor a represàlies del seu
    agressor i a ser marginada per la seva família, va admetre que probablement mai no
    denunciï la violació.

    "Alguna vegada vaig pensar que si tenia una arma, mataria l'home que em va violar",
    va expressar la dona, que és una d'uns vint anys. "Però faig el possible per mirar cap
    endavant".

    Font: elnuevoherald.com

    Archivos Adjuntos
Trabajando...
X