Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

Bestseller de Benjamín Alire aborda la identitat gai

Colapsar
X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • Bestseller de Benjamín Alire aborda la identitat gai

    El llibre "Aristòtil i Dante descobreixen els secrets de l'univers", de Benjamín
    Alire, relata la història de formació de dos amics.

    Per Javier García (periodista de "Latercera.com
    ")



    L'és tímid i amb una crua història familiar. És Aristòtil Mendoza, qui un estiu
    coneix a la piscina Dante Quintana, un adolescent més directe i extravertit.
    És la dècada del 80. Dante l'ensenya a nedar a Ari, com l'anomena.

    La història es desenvolupa en Aristòtil i Dante descobreixen els secrets de
    l'univers, de l'autor nord-americà d'origen llatí Benjamín Alire Sáenz (1954),
    que editorial "Planeta" acaba de distribuir en llibreries.

    “Tenia quinze anys. Estava avorrit. Em sentia miserable. Si per mi fos, el sol
    podria haver-li fos tot el blau al cel. Així el cel podria sentir-se tan miserable
    com jo”, diu Aristòtil, el germà del qual és a la presó. El seu pare és un
    turmentat veterà de la guerra del Vietnam.

    “Una nit d'estiu em vaig quedar adormit amb l'esperança que el món seria un
    altre quan despertés. En el matí, quan vaig obrir els ulls, el món era el mateix”,
    diu Ari a la novel·la. Ari és fill d'immigrants mexicans, igual que Dante, que té
    més inquietuds artístiques i una altra disposició davant de la vida. Malgrat les
    diferències, ambdós construiran una amistat entranyable.

    Aristòtil i Dante descobreixen els secrets... va ser publicat el 2012 als Estats Units.
    El títol ha rebut una sèrie de premis, com el Michael L. Printz a la literatura jove,
    també aconseguit per autors com el fenomen editorial del gènere, John Green,
    per la seva novel·la "Buscant a Alaska".

    En premis de ficció per a adults, Benjamín Alire ha assolit reconeixements com el
    PEN/Faulkner pels relats reunits en Everything Beginsand Ends at the Kentucky
    Club (2013).

    “Una de tendra, honesta exploració de la identitat i la sexualitat, i un recordatori que
    l'amor apassionat, ja sigui romàntica o familiar, ha d'estar obert, lliure i sense
    vergonya”, va assenyalar sobre Aristòtil i Dante la revista nord-americana
    Publishers Weekly.

    Dante li ensenya a Ari els secrets que ell aprecia del món. El fa escoltar The Beatles
    i li recomana llegir novel·les de Joseph Conrad iErnest Hemingway. Ambdós viuen
    una crisi d'identitat en el desenvolupament de la història.

    Amb el temps Dante li confessarà que prefereix besar a nois, que a les joves de la
    seva edat. Ari també li dirà els seus sentiments. “Un dia descobriré tots els secrets
    de l'univers”, l'assegura Dante com una promesa al seu estimat Aristòtil.

    En premis de ficció per a adults, Benjamín Alire ha assolit reconomientos com el
    PEN/Faulkner pels relats reunits en Everything Beginsand Ends at the Kentucky
    Club (2013).

    Font: Latercera.com





Trabajando...
X