Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

Diego Neria: Catòlic, apostòlic i transsexual

Colapsar
X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • Diego Neria: Catòlic, apostòlic i transsexual

    Diego Neria Lejárraga, el transsexual que va ser rebut pel Papa Francisco, mai no
    ha perdut la fe, i això que li han cridat de tot. «Un em va dir que havia falsificat el
    DNI, un altre que era la filla de diable. Entre això i que algun sacerdot va deixar
    anar alguna estupidesa en la via pública vaig tenir molts dubtes de consciència.
    Però continuo sent creient i practicant: sóc catòlic, apostòlic i romà,» sentència.



    Aquest funcionari que treballa a Plasencia en l'Agència d'Informació i
    Control Alimentaris (AICA) prepara la publicació de les seves memòries, que
    portaran per títol ‘La badada de Déu’. El llibre estarà a les prestatgeries el
    març de 2016.

    Malgrat que va patir l'escarni de «senyores de missa diària» des que va canviar
    de sexe, Neria Lejárraga no renega de l'Església i fins a es mostra comprensiu
    amb l'acomiadament de Krzysztof Charamsa, el teòleg polonès fet servir al Vaticà
    que es va decidir a sortir de l'armari fa uns dies.
    «Espero que l'Església canviï, però la seva destitució no em sorprèn. El problema
    no és que sigui gai, que ho és, sinó que té uns vots fets i ens presenta al seu
    nuvi».

    L'escriptor en potència vol veure una altra actitud en la jerarquia catòlica, encara
    que assegura que s'està apressant massa l'Església. «Estem volent córrer molt»,
    diu Neria, qui no pensa revelar com va transcórrer la seva audiència amb el
    Pontífex perquè va ser una trobada privada.

    El transsexual es desfà en elogis cap al bisbe de Plasencia, Amadeo Rodríguez
    Magro, que va aplanar el terrer perquè fos rebut per Jorge Mario Bergoglio,
    juntament amb la seva parella, Macarena, al Vaticà. «El Senyor Amadeo ha estat
    un cel. Abans d'anar a Roma vaig conversar amb ell i vaig rebre tot el seu suport».

    Diego Neria va tenir molt clar des de petit el que volia ser, si bé va postergar la
    seva operació perquè s'esdevingués després de la mort de la seva mare, que
    sospitava que la seva nova identitat anava a ser un calvari per al seu fill.
    «Ella sempre es referia a mi en masculí. Era una malalta crònica de ronyó i no
    podia rebre un trasplantament. Em va demanar que si duia a terme la
    reassignació de sexe ho fes quan ella ja no estigués.
    La meva mare era molt protectora, com a matriarca tenia massa por».

    Als quaranta anys va passar per fi pel quiròfan.

    Si s'ha decidit a escriure les seves memòries ha estat en part per desmuntar
    tòpics i combatre discriminacions. «Em va costar molts anys llaurar-me un
    respecte. Quan dius que ets transsexual automàticament t'imaginen posat en
    drogues, en la prostitució o com una regadora al que mouen la morbositat i el
    vici. I no té res a veure. Hi ha moltíssima gent que el porta en la intimitat de
    casa seva, amb resignació i un parell de pilotes, sense donar un quart al
    pregoner».

    Amb informacions de "Lasprovincias.es". Text d'Antonio Paniagua
Trabajando...
X