Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

L'última pràctica sexual de risc: fer una orgia a cegues convidant una persona amb VIH

Colapsar
X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • L'última pràctica sexual de risc: fer una orgia a cegues convidant una persona amb VIH

    dun-home-obrint-lembolcall-preservatiu_1205289649_24707375_651x366.jpg

    Les ruletes sexuals es fan un espai entre les maratons de sexe i drogues que ja s'havien detectat, segons avança la Cadena SER

    Primer va ser el 'chemical sex', una marató de sexe i drogues sense control. Tal com va explicar l'ARA el desembre passat, la moda consisteix que diverses persones quedin a través de les xarxes socials per prendre drogues sintètiques i practicar sexe durant hores. Ara, tal com avança aquest dilluns la Cadena SER, aquesta pràctica extrema ha fet un pas més enllà, i els experts i les entitats han alertat que s'han produït trobades d'aquest tipus en què es convida una persona portadora del VIH, sense identificar-la, però amb coneixement de tots els participants, en una espècie de ruleta russa sexual.

    Es tracta d'un fenomen relativament nou, però que " no és inusual". En països com la Gran Bretanya fa temps que es produeix, segons explica el director del Centre d'Estudis Epidemiològics sobre les infeccions de transmissió sexual i la sida a Catalunya ( Ceeiscat), Jordi Casabona, que alerta que aquest tipus de conducta va en augment per dos tipus de motius: l'existència d'una societat amb una "tolerància molt alta al risc" i el fet que s'ha perdut la por a les malalties de transmissió sexual. El resultat d'aquesta pèrdua de respecte no és només que el VIH s'hagi estancat en prop de 700 casos nous cada any, sinó també que malalties com la sífilis i la gonorrea s'han disparat en els últims anys i marquen rècord rere rècord.

    La pèrdua de respecte a la malaltia és evident, segons confirma el cap de l'hospital de dia de l' Hospital Clínic, Josep Mallolas, que és qui explica a la SER la detecció d'aquesta nova pràctica de risc extrema. Mallolas parla del cas d'un jove de 22 anys que li va fer aquest relat: "La meva sexualitat és importantíssima i no em vull resignar la resta de la meva vida a viure amb un preservatiu posat. I quina és l’alternativa que tinc? Infectar-me. I com abans m’infecti i abans em tractis i jo estigui amb una càrrega viral indetectable, ja no patiré per si m’infecto d’això o d’allò". "Quan m’ho va dir, em vaig quedar glaçat", explica Mallolas.

    Casabona corrobora aquesta pràctica i, tot i que de moment no hi ha constància que ningú s'hagi pogut infectar per aquesta via concreta, sí que explica que és una alarma que li han fet arribar entitats que treballen amb la comunitat homosexual, on sembla que aquest tipus d'orgies s'han fet més populars. "La informació que tenim ens arriba com un comentari indirecte. No hi ha estudis fets sobre això", concreta el director del Ceeiscat. Sí que hi ha constància, però, que l'ús de determinades drogues com el cristall i els derivats de les amfetamines durant el sexe porten a fer un menor ús del preservatiu.

    El problema, però, no és només el VIH, sinó la resta de malalties de transmissió sexual. "No és tan innocu com la majoria de la gent es pensa", perquè hi ha efectes adversos de la sífilis que potser no es poden aturar amb una injecció de penicil·lina, o mutacions del virus del VIH que poden generar resistències als tractaments actuals. Les maratons de sexe i drogues, que permeten un cap de setmana amb moltes relacions en poc temps, han arribat per quedar-se. "Personalment, crec que aniran en augment i seran una font important d'infeccions", alerta Casabona.

    Font:http://www.ara.cat/societat/Lultima-practica-convidant-persona-VIH_0_1561043987.html
Trabajando...
X