Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

La comunitat gai cubanoamericana en el lent d'un exiliat

Colapsar
X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • La comunitat gai cubanoamericana en el lent d'un exiliat

    Alexis Ruiseco explora una sexualitat poc explicada

    MIAMI, Estats Units.- Alexis Ruiseco és un jove artista cubà basat en Brooklyn, Nova York, que va arribar a viure a Estats Units en 1995. El fotògraf, que a més és actor i director, va concedir una entrevista a Elizabeth Renstrom, editora del lloc VICE.

    zzzzzzzzzzzzzzz Alexis Ruiseco.jpg

    Ruiseco es defineix a si mateix com un artista que sent passió per explorar la sexualitat, la identitat i els traumes associats als tabús sexuals. El seu treball inclou autoretrats que juguen amb la noció més clàssica de gènere, així com captures dels circuits gai de Miami i Nova York. Segons l'editora de VICE, les seves imatges estan compostes d'espontaneïtat i enginy a la mateixa vegada.

    La seva sèrie “Regnes” és el resultat d'un treball que va començar al gener de 2013 a Miami, en el Azucar Nightclub. Va començar a fotografiar artistes de l'escena gai i gràcies a ells va poder connectar amb la comunitat gai del sud de la Florida i captar la sensibilitat del món dels transformistas.

    zzzzzzzzzzzzzzz Alexis Ruiseco3.jpg

    Alexis Ruiseco diu encara estar treballant a comprendre la “psicologia de la transformació”. Després de tres anys i mitjà haver treballat en la sèrie “Regnes”, afirma que la seva tendència és a “construir escenaris i utilitzar la meva càmera per a retrats i autoretrats” que li han “donat una idea sobre la meva preocupació per la feminitat, la individualitat i les formes en què la sexualitat contribueix a la construcció de la identitat”.

    “Sé que mai vaig a deixar de fotografiar la meva comunitat a causa de la falta d'històries gai representades per persones gai”, afegeix l'artista. “Sovint trobo que ser visible en una societat de normes és mal entès per a l'acceptació i la comprensió de les identitats que existeixen fora d'ella. Vull provocar reaccions en l'orgull castrat de la cultura cubana i fer declaracions sobre l'opressió imposada a aquells que no poden viure d'acord amb el codi de ‘home’”.

    zzzzzzzzzzzzzzz Alexis Ruiseco2.jpg

    Aquest fotògraf està treballant actualment en una recerca per a una sèrie que completarà a Cuba. “He assegurat un viatge amb The Cuba One Foundation a Miami i estaré viatjant a la Illa al desembre d'aquest any”.

    Explica que allí treballarà amb l'activista Rafael Suri, del CENESEX, i tractaran de captar la forma en què l'estètica gai circula a través de la Illa.

    “La sèrie explorarà la identitat cubana, el masclisme, la paternitat, l'estructura familiar, una exuberància d'energia sexual i el rebuig simbòlic als rols tradicionals de gènere”, va dir Ruiseco. “Com a exiliat, haig de dir que estic emocionat per reconectar amb la meva cultura durant els canvis que es produeixen a Cuba”.

    Una de les majors influències d'aquest artista vénen del cantant britànic de glam rock David Bowie, i també d'altres artistes com Lady Gaga, Pedro Almodóvar o Freddy Mercury. “Sempre em captiven els actors, escriptors directors i músics que tenen particular interès per la sexualitat”, confessa. “Estic menys inspirat per la fotografia i més informat pel cinema, el teatre i la pintura”.

    Font: cubanet.org
Trabajando...
X