Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

Una mesquita gai celebra la diversitat a Sud-àfrica

Colapsar
X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • Una mesquita gai celebra la diversitat a Sud-àfrica

    Agència AFP

    Fins i tot en un país liberal com Sud-àfrica, l'imam Muhsin Hendricks, que va fundar a Ciutat del Cap la primera mesquita oberta als homosexuals, genera curiositat amb el seu projecte de promoure una comunitat musulmana sense discriminació.

    Nét d'un imant, Muhsin Hendricks sempre va somiar amb prendre el testimoni, però quan va saber que era homosexual, va pensar que aquest somni se li escapava de les mans.

    zzzzzzzzzzz mezquita.jpg

    "Em vaig divorciar als 29 anys, després d'haver estat casat durant sis", Hendricks. "Va ser en aquest moment en què em vaig dir: 'Ja no més de doble vida. He de ser honest amb mi mateix ' ", afegeix.

    Després d'assumir la seva homosexualitat, va decidir seguir desafiant els prejudicis en crear el 1996 el grup Cercle Interior, una comunitat que dóna suport a tots els musulmans que se senten rebutjats per la seva orientació sexual.

    Cinc anys més tard, va obrir la seva pròpia mesquita, un temple que va ser batejat com "la mesquita oberta" o "mesquita del poble".



    Al principi la sala d'rés va estar allotjada discretament a casa, però avui ja compta amb un edifici al barri de Wynberg. Allà, homosexuals i lesbianes pot resar tranquils i també rebre la seva benedicció quan decideixen casar-se.

    Vaig decidir formar part d'una comunitat en la qual em sento benvingut, on puc tenir una relació sana amb Déu i no em sento constantment considerat com un pecador ", va celebrar Zaid Philander, un dels membres del grup.

    En comparació a altres països de la regió, la nació de l'arc de Sant Martí, nascuda després de la caiguda del règim de l'apartheid, és un recés de pau per als homosexuals i les persones transgènere.

    A Sud-àfrica es reconeixen des de 2006 els drets de les persones homosexuals a casar-se, davant d'un entorn regional on en molts països certes preferències sexuals poden ser un crim.

    Violacions 'correctives'

    Això en el paper, ja que en la realitat, molts homosexuals i lesbianes segueixen sent discriminats, de vegades pateixen agressions i fins i tot violacions "correctives". A la comunitat musulmana de Ciutat del Cap, que compta amb prop de 300 000 membres, la iniciativa de Muhsin Hendricks va generar, previsiblement, una revolada. "Com es pot ser homosexual? Això està prohibit ", assegura amb certesa el venerable Yusuf Pandy, imam de la mesquita de Mowbray. "És el nostre deure d'imant o de musulmà anar a parlar-los i dir-los: 'No, no es pot ser així'", ha afegit.

    El proselitisme, de vegades va més enllà de les paraules i en diverses ocasions, "la mesquita del poble" va patir atacs iniciats per fidels tradicionalistes. "La nostra principal dificultat és que el missatge transmès a la comunitat sobre la problemàtica dels homosexuals ve de clergues totalment homòfobs", ha constatat amargament Abdul Karriem Matthews, un dels responsables de Cercle Interior.

    Malgrat el què diran, Muhsin Hendricks és positiu i vol creure que el gra de tolerància sembrat al cor de la seva comunitat, va germinar i que la seva mesquita va ser reconeguda un dia pels altres imants i pels seus fidels. "Amb la comunitat musulmana, hi ha una relació d'amor-odi", ha resumit. "De vegades, els agradaria llançar-me des de dalt de la muntanya, però una altra vegades aprecien que hi hagi un imant llest per treballar amb la gent que ells no volen acollir", va explicar.

    A la "mesquita del poble", el rés dels divendres s'assembla al de qualsevol altre temple. Encara que si es mira amb atenció la tradició separació d'homes i dones allà no regeix. "Jo no considero la meva comunitat com un enemic", va insistir Muhsin Hendricks. "Jo més aviat la veig com a falta d'informació. I això és precisament el que jo vull oferir ", ha conclòs.

    Font: elcomercio.com
Trabajando...
X