Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

Toni Cruanyes obre el cor: "Vaig patir una campanya de linxament homofòbic"

Colapsar
X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • Toni Cruanyes obre el cor: "Vaig patir una campanya de linxament homofòbic"

    toni-cruanyes-instagram.jpg
    Marc Villanueva
    Foto: @toni_cruanyes
    Barcelona. Dijous, 16 de gener de 2020

    El periodista més important de Catalunya és Toni Cruanyes. És el que té més persones pendents de les notícies. La seva figura s'ha anat fent gran a mesura que el Telenotícies vespre s'ha anat convertint en imprescindible per un milió de catalans. Dimarts, quan va explotar la petroquímica de Tarragona, l'informatiu nocturn de TV3 va fer un increïble 31,7% d'audiència. Sideral. I ara aquests centenars de milers de seguidors tenen el llibre de Cruanyes Un dels nostres.

    El llibre és un manual de 200 pàgines on Cruanyes es despulla: professionalment i personal. Del procés a TV3, tot hi té cabuda i explicat amb el cor. Emotiu és quan parla de la seva condició personal: "Soc homosexual i en tinc consciència des de l'adolescència. Vaig viure-ho d'amagat, mentre sentia al barri i a la universitat com es deia maricón per insultar i denigrar algú com jo. Això em va impedir ser plenament feliç durant aquells anys".

    Explica episodis d'homofòbia en pròpia pell: "Em van escridassar per anar agafat de la mà amb la meva parella (Barcelona 1999), ens van tirar una pedra per la finestra des de fora de casa (Londres 2001) o vaig patir una campanya de linxament homofòbic per un grup que repetia consignes en què se'm caricaturitzava de Teletubbie de color lila o periodista amb perruca o l'amant d'altres periodistes o polítics".

    És valent d'explicar-ho perquè no vol definir-se per una sola de les seves condicions. Ho fa per ajudar a d'altres que ho visquin amb conflicte: "És molt frustrant professionalment pensar que la gent t'identifica per la teva orientació sexual però tots ho acabem assumint". El milió de persones que miren el TN vespre hi veuen un periodista. Un dels bons. El llibre val molt la pena. Un dels nostres, editorial Proa, autor: Toni Cruanyes.

    Font: https://www.elnacional.cat/enblau/ca...KaLHj3X1uTRGqs
Trabajando...
X