Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

El calvari d'un famós periodista per l'homofòbia al futbol: "Lloraba sin que me vieran"

Colapsar
X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • El calvari d'un famós periodista per l'homofòbia al futbol: "Lloraba sin que me vieran"

    alcala2.jpg

    El periodista esportiu Juan Antonio Alcalá va denunciar públicament l’any 2015, quan treballava a ‘El larguero’ de la Cadena SER, que “Parece que en el fútbol no existe la homosexualidad y no es así”. No només això. També va declarar públicament que és gai. Actualment a ‘El partidazo’ de la COPE, el periodista continua sent un ferm defensor del col·lectiu LGTBI i sempre que pot, deixa en evidència qualsevol acte homòfòb. I ell n'ha viscut uns quants al llarg de la seva vida, especialment pel fet de treballar en l'àmbit del futbol i el periodisme esportiu.

    El seu relat a la revista Shangay és colpidor: "Llegó un día en que yo no podía respirar. Era una sensación realmente asfixiante. No se puede pretender ser la persona que no eres en realidad, pero eran los años 90". Alcalá anava amagant el que sentia i encara ara no entén que el sector on ell treballa "parece seguir instalado en la Edad Media, y la homosexualidad era entonces y sigue siendo hoy un tema tabú. No existe. No se habla. No se menciona". Explica que tot i que el seu entorn ho sabia, "el Juan Antonio Alcalá ‘periodista-deportivo-de-radio’ seguía encerrado en un armario bajo mil millones de llaves". De per què ho feia, la realitat que l'envoltava li donava molts motius: "veía cómo a Michel y a Guti les insultaban al grito de “maricón, maricón” en todos los estadios de España… y nadie decía ni hacía nada".Desgraciadament, no només sentia aquesta paraula en boca d'aficionats als estadis de futbol. També en alguna redacció on va treballar. Recorda com, durant la manifestació de l'Orgull LGTBI de Madrid, "algunos compañeros de redacción gritaban desde las ventanas de la octava planta '¡maricones, maricones!'. Unos gritaban y otros les reían las gracias". Després d'allò, ell tenia un programa que presentar:"me iba de la redacción para no presenciar aquello y para llorar sin que nadie me viera. A las doce de la noche presentaba el programa en un estado anímico bajísimo. Han pasado más de veinte años, y duele recordarlo".

    Quantes vegades ha hagut de sentir a dir que "el fútbol es un deporte de machotes”. Quantes vegades va intentar entrar al despatx dels seus caps i explicar "que una parte de mí necesitaba salir afuera. Pero nunca me atreví". Ara no s'amaga de res ni ningú, "mi compromiso firme con la diversidad es un pilar de mi vida". Es mostra agraït pels companys que té i que l'han respectat, però encara se'n fa creus de "por qué el universo del fútbol sigue siendo un mundo aparte, y a veces me pregunto si habrá algún periodista de 20 años que esté sintiendo hoy lo que yo sentí entonces…”. Unes paraules que poden ajudar a qui es trobi en la mateixa situació que va viure ell anys enrera.

    Font: https://www.elnacional.cat/enblau/ca...66419_102.html
Trabajando...
X