Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

Montse: “Fer un canvi d’orientació sexual quan fa 20 anys que ets casada és molt valent”

Colapsar
X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • Montse: “Fer un canvi d’orientació sexual quan fa 20 anys que ets casada és molt valent”

    montse.jpg
    L'Anna i la Montse. // Montse Verdaguer, foto cedida.

    El Marc Giró i la Montse Verdaguer es van conèixer al carrer. Ella venia a la ràdio a buscar un llibre que havia guanyat en un concurs. En coincidir amb el Marc li va dir que volia entrar al programa a explicar una cosa: l’1 de novembre farà un any amb la seva parella, l’Anna. “És bonic fer-li un homenatge i parlar d’ella. És molt bonic visibilitzar la seva situació. Hi ha moltes dones com ella i és un homenatge a ella i a totes les que han viscut la seva situació”, diu la Montse al Vostè primer de RAC1.

    “La meva parella, l’Anna, va canviar d’orientació sexual fa sis o set anys. Som de la generació dels 50 anys. Afrontar la decisió quan fa 20 anys que ets casada amb una vida tradicional, clàssica, amb un entorn d’amistats i una vida molt feta és una decisió molt valenta. És una decisió que suposa patiment, dolor, tristesa, alliberament… És un procés complicat, un camí dolorós, però també demostra molta valentia”, explica la Montse.

    "Som de la generació dels 50 anys. Afrontar la decisió quan fa 20 anys que ets casada amb una vida tradicional, és una decisió molt valenta"
    Montse Verdaguer


    L’Anna estava casada quan va canviar de vida, i té dos fills. Manté una relació excel·lent amb la seva exparella, un home. “S’estimen molt i es tenen un respecte molt bonic. Tenim una relació molt bonica amb els seus fills i estem començant a compartir les coses del dia a dia, d’una vida familiar”.

    Per capgirar de dalt a baix la teva vida quan ja tens una història feta, cal ser molt valenta. “És complicat als 50 anys refer la vida, amb motxilla, amb històries passades… Però estem fent un camí molt treballat i val la pena parlar-ne”.

    La Montse i l’Anna van anar a veure una exposició. Allà la Montse va fer una reflexió que ha volgut compartir al Vostè primer.

    "Soc activista i des de jove he anat amb la bandera gai, la indepe i les que fessin falta. He viscut la meva història des de la meva perspectiva, i per primera vegada em vaig trobar en grup de dones que havien reconvertit la seva vida i totes havíem anat al mateix lloc però des de perspectives i vides molt diferents. I va ser molt interessant, perquè jo només tenia la perspectiva del meu camí de lluita"
    Montse Verdaguer


    El fet de veure aquestes dones que agafaven l’empenta en un moment vital amb tant de recorregut ja fet, per mi va ser molt sorprenent. Va ser una experiència molt maca"
    Montse Verdaguer

    "És molt més habitual del que ens pensem que la gent pugui canviar d’orientació sexual. Amb les persones que em relaciono ara el col·lectiu més important són les dones que han canviat d’orientació. Són persones que fan passos molt importants "
    Montse Verdaguer

    Ara mateix la Montse i l’Anna es veuen poc, per culpa de la pandèmia. “Li vull dir que és una dona molt valenta, que ha fet un esforç vital que ara està donant fruits. Li vull dir que té un futur al davant molt bonic, i que és una gran valenta”.

    Aquí pots escoltar el testimoni de la Montse al Vostè primer de RAC1.

    Font: https://www.rac1.cat/societat/202010...Zxk3AasABL0ZPc
Trabajando...
X