Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

Identitat /orientació / rols (Són independents, l'un dels altres?)

Colapsar
X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • Identitat /orientació / rols (Són independents, l'un dels altres?)

    En la activitat del passat dissabte, que per cert erem molt pocs, es va tractar el teme de la transexualitat masculina. No sabeu el que us perdeu.
    El que a mi m'interessa ressaltar és la confusió que genera la sexualitat. Ben segur és la gran desconeguda. Qui més qui menys encare se sorprèn a l'enterar-se que un trans pot tenir tendències homosexuals. Que un trans femení de petit no jugava a nines, sino als madelmans... Qines coses oi?
    Bé, és clar que la identitat, la orientació sexual i els rols poden coincidir, estar relacionats, però no necessàriament. Però són independents l'un dels altres?

  • #2
    en respuesta

    en respuesta a lo planteado anteriormente, creo que cada individuo, independientemente de su sexo y/o condicion sexual,el rol que pueda adoptar en un futuro viene marcado parte de el x habitat social que le haya tocado vivir,es decir cada uno de nosotros hemos tenido nuestra propia vida,nuestra propia familia,nuestros propios amigos, en fin que aunque hayan coincidencias la gran mayoria ha tenido diferente habatares en esta vida,lo cual marca en parte la manera de como comportarse en el medio social,de hay una frase general "la culpa la tienen los padres,x no saber educar a sus hijos,es pues un ejemplo, de como la sociabilidad dentro de cada familia es un factor importante a la hora de decidir o no como seremos o que seremos en un futuro proximo.... La diferencia ya es notable cuando el individuo en si, siente una necesidad extrema y que no puede retener, en cuanto a su orientacion de genero,mas que de sexo,es decir se siente mas hombre que mujer o a la inversa,hay si que cambia la estructura y los canones pues la eleccion viene dada mas que x la sociabilidad familiar x los genes y hormonas que presenta la persona en cuestion y le hacen adoptar posturas y planteamientos bien diferentes de como establecen los canones sociales y de toda indole,creo que hay marca la diferencia entre la identidad de genero y el rol sexual, que se decida aceptar. Seguro que el autor del tema no estara de acuerdo pero este es mi parecer,y cada uno tiene el suyo,esta es la impresion que me lleve de la actividad en cuestion,y de la explicacion que dio sobre el tema, en concreto el caso particular del trans masculino Roger.

    Comentario


    • #3
      Originalmente publicado por Albert Ver Mensaje
      la identitat, la orientació sexual i els rols poden coincidir, estar relacionats, però no necessàriament. Però són independents l'un dels altres?
      Jo diria que no hi ha una relació determinista entre ells però tampoc són independents. Cada una d'aquestes característiques depèn de diversos factors (biologia, caràcter, història personal, entorn social, família,...) i pot acabar havent alguna relació entre elles.

      Per exemple, l'orientació sexual depèn, entre altres coses, de l'activitat hormonal i també d'esquemes mentals. Una transsexual femenina no operada està sotmesa a la 'pressió' de la testosterona i pot ser que els diferents factors apuntin en direccions diferents, una atracció cap a les dones a nivell biològic més primari i una atracció cap al homes com part de l'esquema mental femení. Després algun d'aquests aspectes pot dominar fent desaparèixer l'altre o poden coexistir. Què sé jo...

      Comentario


      • #4
        be,

        molt be, es el que jo he dit mes o menys, a la meva manera (psiquicofreaky...)pero en terminis mes cientifics i en bones paraules...molt be.....

        Comentario


        • #5
          Penso que la qüestió que ens ocupa requereix afinar més. La psicologia evolutiva ens parla de la relativització dels rols de gènere a partir de la 3ª infància (>6 anys); es a dir, que es desvincula la identitat dels rols de gènere. Però en canvi, no ens parla de l'orientació sexual. Serà que suposen que qui se sent nen o nena automàticament adoptarà l'orientació prescriptiva? La veritat és que falta molt per descobrir.
          Si m'hagués de mollar, jo abogaria que és l'ambient l'element conformador, que cohesiona la identitat, l'orientació sexual y els rols de gènere, siguent aquests independents. Us posaré exemples: un gai se sent home, pot ser actiu, adoptar rols femenins i agradar-li els homes; un altre gai, que també se sent home, és passiu i adopta rols masculins, i li agraden els homes... La combinatòria no s'acaba aquí.
          Per cert Nàdia, t'haig de fer una puntualització sobre el que dius de la testosterona. La secreció de testosterona no implica atracció cap a una dona. Té que veure amb la virilitat, que no té perque assimilar-se amb l'heterosexualitat.

          Comentario


          • #6
            Originalmente publicado por Albert Ver Mensaje
            La secreció de testosterona no implica atracció cap a una dona. Té que veure amb la virilitat, que no té perque assimilar-se amb l'heterosexualitat.
            Ah, sí. Implica l'augment del desig sexual però no l'objecte d'aquest desig. Però ara que ho penso no ho tinc clar del tot. No té efecte en el cervell l'activitat hormonal?

            Comentario


            • #7
              És cert que hi ha hormones que se secreten al cervell, però que se sàpiga no influeixen en l'objecte sexual. L'orientació sexual es relaciona més bé amb la genètica (cromosomes) i l'ambient.

              Comentario

              Trabajando...
              X