Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

¿Por qué hay un mayor número de suicidios entre adolescentes homosexuales?

Colapsar
X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • ¿Por qué hay un mayor número de suicidios entre adolescentes homosexuales?

    Las estadísticas confirman que hay un mayor número de suicidios entre adolescentes homosexuales que entre adolescentes heterosexules.¿A qué Creeis que puede ser debido esto?. Esperamos vuestras opiniones.

  • #2
    Els adolescents gais

    Es obvi, els homosexuals adolescents, a més a més de patir els problemes i la incomprensió de l'edat, sovint pateixen el rebuig del voltant per la pressió social que l'envolta i no comprén la seva manera d'estimar. Sovint se senten extranys i no entenen el que els hi està passant i a més a més no poden comunicar ningú les seves angoixes i inseguretats, això pot fer que se sentin molt malament i no es puguin desfogar, es tanquin cada cop més fins que no hi vegin sortida. Afortonadament crec que a les ciutats almenys la cosa està canviant tot i que crec que l'homofòbia és present en molts instituts i els professors no hi posen remei, en molts casos. Recordo que on estudiava jo una professora se'n fotia dels gais i feia bromes, jo m'havia de mossegar la llengua perquè qualsevol s'hi podia enfrontar!!. Cal reformular l'educació per introduir el respecte envers la intolerància, tant pel que fa als alumnes com al personal docent. És l'unica manera de canviar les coses.
    També vull animar els nois i les noies a que visquin amb naturalitat la seva homosexualitat i si necessiten ajuda la demanin, no és capcrim ser gai o lesbiana, senzillament és una manera d'estimar diferent a l'heterosexual, ni millor ni pitjor, senzillament volem que ens respectim com nosaltres els respectem. Teniu al vostra abast centres on us poden ajudar. Recordeu que al 900601601 podeu preguntar i assessorar-vos de tot gratuitament, tots els dies de 19 a 22h, a més a més podeu visitar el servei d'informació i acollida de la Coordinadora GL al carrer Finlàndia 45 de Barcelona de 19 a 21 hores de dilluns a divendres. Vinga animeu-vos i endavant.

    Comentario


    • #3
      estoy totalmente deacuerdo con Miki. De todos modos, como adolescente que soy quiero decir que las cosas van cambiando, por ejemplo en mi caso cuando era mas pequeño, a los trece años o así por la forma de vestir...mas estrecho o "metrosexual" como dirian ahora y por que todas mis amigas fuesen chicas tenia fama de gay y tenia q soportar insultos y comentarios q no me hacian mucha gracia. En aquel entonces yo ni me planteaba que me gustasen los chicos.
      Ahora, pasados tres años y aceptando mi sexualidad hay varios compañeros en clase y todos mis amigos de verdad, tanto chicos como chicas saben que soy gay y no he sentido ningun tipo de rechazo. Desgraciadamente yo juego con la ventaja de que no tengo pluma y que por motivos ajenos a los comentarios me cansé de vestir estrecho y ahora visto ancho y sólo muy de evz en cuando alguien me vuelve a soltar algun comentario homófobo del cual ya hasta me rio. Ya he pasado esa etapa para mi, en un momento en el que ni siquiera yo conocia mi sexualidad.
      pero como ya dije, en mi instituto habia un chico con mucha pluma que sí que estaba muy rechazado. incluso le tiraban piedras o le pegaban entre varios y los profesores no hacian mucho al respecto.

      Comentario


      • #4
        Stop Homofòbia als Instituts

        Casos com el que explica el Joshua es donen sovint als centres educatius, malauradament. Cal que els nois/ies que passen aquest tràngol rebin tota l'ajuda possible i ho puguin explicar. També animo els professors a que defensis aquests nois/oies i denunciïn al consell escolar aquests tipus d'agressions, aquesta és l'única manera d'acabar amb l'homofòbia.

        Comentario


        • #5
          Totalment d'Acord!

          Jo també he vist com la homofòbia als instituts era una de les causants més importants del suïcidi i la depressió a l'adolencència. Desafortunadament joera un dels nois dels que també es reien per tenir tot d'amigues i pocs amics, però igual que el Joshua quant em vaig anar fent més gran tot va canviar i no m'he trobat amb cap problema i també em ric dels ignorats homòfobs. Però just al costat de casa meva fa 4 o 5 anys es va suïcidar un noi amb només 19 anys... deien que era homosexual, que a casa seva no ho portaven bé i ell tampoc... quina llàstima, no? Així que continuaré lluitant per la igualtat dignament!

          Comentario


          • #6
            Treballar pel canvi

            No és la mateixa situació quan vaig entrar a l'institut que ara hi ha. Abans et començaven a insultar i a maltractar psicologicament per ser diferent als demés, per no ser com diu la societat,... poc a poc ha anat canviant. Encara que no tant com voldriem molts, per això tenim que lluitar, a mi no m'agradaria que un altre noi passes pel que he passat jo a l'institut, la veritat que va ser l'època de la meva vida pitjor. A millor per això treia molt bones notes i no tenia practicament cap amic, perque no podia confiar en cap.
            Quan va arribar a la universitat, va ser un canvi, però com havia après que confiar en algú em sentava malament, vaig fer un grup d'amics sips, que encara ens veiem o ens diem alguna cosa, almenys de com va la nostra vida. Però vaig decidir en el moment de sortir de la closca ser activista i no solament formar part d'una associació.
            És poden canviar moltes coses sent més activista, el treball, no repercutirà en tu directament si no que també repercutirà en les generacions que vinguin que per això estas lluitant.
            Aix...em sembla que m'he emocionat,... si em voleu saber més en pròxims capítols.
            Nunca seas el eslogan de nadie,
            porque tu eres poesia.

            Comentario


            • #7
              Presión social + fuerte.

              Para mi no cabe ninguna duda que es mayor la presión social en chicos adolescentes cuando la palabra "maricón" o "tortillera" todavía son insultos, cuando estás decubriendo tu sexualidad, hay una norma imperante, la heterosexualidad, te hacen sentir distinto al resto de la mayoria, no en el caso de todos, pero en una gran mayoría, la gente se lo calla, se lo guarda para dentro y eso día tras día, supone una presión fuerte, que te aisla poco a poco, lleganda a casos graves de depresión, tristeza... que pueden desembocar en un suicidio. Esto deberia hacer reflexionar a tod@s, a la sociedad y a nuestros dirigentes para ponerle algún tipo de solución. Desde luego, si la adolescencia es conflictiva de por si, en caso de una persona homosexual puede ser mucho mayor.

              Comentario


              • #8
                Acoso a gays y lesbianas

                ZONA 20 Cartas de los lectores

                20 minutos A Coruña

                Acoso a los gays

                J. C. A. S. Publicada el 02.11.2005

                Dicen las estadísticas que el índice de jóvenes obesos es muy alto.

                Pero, como dice el periodista Pedro Arias, ser homosexual me hace especial, singular, avispado...
                Por ello soy capaz de discernir que los gordos no «abultan» porque se dedican al sedentarismo casero en demasía y, sin embargo, entiendo que existen, tal y como reflejan las estadísticas.

                Me gustaría que a los heterosexuales se les pegase un poco de esa «especialidad» que nos atribuye Pedro y que, cuando redacten páginas sobre bulling adolescente, se den cuenta de que uno de los acosos más habituales es el que se ejerce sobre el chico gay o amanerado.

                Aún muchos adolescentes prefieren contar mentiras sobre el acoso que sufren, o simplemente no contarlo, porque les aterra menos eso que explicar a sus familias que son homosexuales.


                ¿Quién nos dice que Jokin no era gay? La estadística de suicidio en adolescentes homosexuales es terrible. Hay, por tanto, muchas posibilidades de que un adolescente que se suicida sea gay o lesbiana.

                Comentario


                • #9
                  Posibles causas

                  Creo que los motivos que a un adolescente gay o lesbiana son varios, diré los que creo que pueden ser:

                  Que sean objeto de burla o ridículo por parte de sus compareros/as.

                  preocupaciones por como la familia pueda responder si le cuentan que es homosexual.

                  Pueden sertir discriminación si tratan a pertenecer a clubes deportivos, de no ser admitidos en empleos o miedo a ser acosados y rechazos por otros.

                  sentido de culpabilización de su homosexualidad.

                  El hecho de sentirse diferentes a sus amigos o amigas.

                  Y hoy en día supongo que también hay preocupaciones por el VIH/Sida.

                  Insultos o hacerles el vacio.

                  Creo que pueden ser algunas de las causas. ¿Qué pensais?

                  Comentario


                  • #10
                    Yo pienso que hay una problemática en el mundo actual, porque nos enfocamos en muchas cosas superficiales y no nos enfocamos para nada en la salud mental, en saber controlar o manejar nuestros distintos tipos de emociones a veces no buscamos la ayuda profesional indicada cuando tenemos un problema, etc. La educación promueve muchas cosas, pero no promueve la salud mental, que es tan importante

                    Comentario

                    Trabajando...
                    X