Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

Poesia Lesbica

Colapsar
X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • Poesia Lesbica

    Què és Laia?



    Laia és un nom que prové d’un poble íber, pre-romà, anomenat Laie; establert a les comarques del Maresme, el Barcelonès, el Baix Llobregat i el Vallès. Segons les seves creences, Laia era la deesa dels laietans, els antics habitants d’aquest poble. Laia és un nom totalment pagà encara que a molta gent li sàpiga greu, no té sant, no té dia de l’onomàstica ja que els laietans tenien les seves pròpies creences i no tenien res a veure amb la religió catòlica ni molt menys. Tot i això durant anys ( franquisme i posteriorment transició ) s’ha volgut associar el nom d’Eulàlia amb el de Laia ja que avans no es podien posar noms que no fòssin catòlics als fills. Però això era avans, si us plau, deixeu de confondre aquests dos noms que no tenen res aveure.Laia és un nom, ( i no un diminutiu, ni cap traducció ), català i pagà.


    -------------------------------

    Laia es un nombre que proviene de un pueblo íbero, pre-romano, llamado Laie, establecido en las comarcas del Maresme, Barcelonés, Baix Llobregat y el Vallès. Según sus creencias, Laia era la diosa de los layetanos, los antiguos habitantes de este pueblo.
    Laia es un nombre totalmente pagano aunque a mucha gente le pese, no tiene santo, no tiene día de la onomástica ya que los layetanos tenían sus propias creencias y no tenían nada que ver con la religión católica ni mucho menos. Sin embargo durante años (franquismo y posteriormente transición) se ha querido asociar el nombre de Eulalia con el de Laia ya que antes no se podían poner nombres que no fuesen católicos a los hijos. Pero eso era antes, por favor, dejad de confundir estos dos nombres que no tienen nada que ver.Laia es un nombre, (y no un diminutivo, ni traducción), catalán y pagano.






    Tornar als orígens: mirar, com un infant que descobreix petits-grans tresors i acull admirat unes branques, fulles, vidres de colors, pedres i qui sap si un tros de sílex ocre-rosat, del color de la tendresa. El sílex, com els dinosaures, tard o d´hora surt a la llum.

    Rovira-Brull
    Laies ...

    Les pedres vermelles
    canten el teu nom
    en mars
    banyats per la lluna;
    et dic,
    et busco,
    salt,
    i em banyo a la teva llet.

    El teu cos s'estén
    des del cim de Montserrat
    fins a la mar laietana.

    El teu cabell és bressolat
    des del sud pel xaloc,
    pel nord,
    la tramuntana
    i fa que el teu cabells
    es divideixin
    en dues fileres
    del color de la terra de la Garrotxa.

    Obres teus braços
    Tenses l'arc
    T'apuntes al Castell de Burriac.

    El teu fletxa s'enfonsa en el meu pit
    sense aire
    arrossegada
    Fins teva faldilla verda,
    on s'alimenten
    tots els desitjos
    passats
    presents
    futurs.
    Editado por última vez por Fatima1984; https://www.amicsgais.org/forums/member/4253-fatima1984 en 18 de December, , 15:17:13.

  • #2
    Venus Bruna

    Daguerrotipo, 1886

    Venus Bruna


    La meva Venus bruna,
    podríem ser dos onades
    que es munten i munten
    fins estavellar-se a la sorra.

    La meva Venus bruna,

    vull banyar el meu cos

    en la cascada
    que és la teva cabellera.

    La meva Venus bruna,
    set mesos porta la meva boca
    somiant una nit
    elastica
    de petxines i vi calent
    .

    La meva Venus bruna,
    em rebolquen de ràbia
    amb el teu silenci:

    ansiosa,
    busco els teus ulls,

    dos sols negres.

    La meva Venus bruna,
    vull veure com el vent fa ballar
    el teu cabell
    i amaga un dels teus clotets
    i abanique meu desig:
    calenta
    vermell
    desmanegat
    tímid
    petit
    sempre rebutjat
    solitari
    i lent.

    Comentario


    • #3
      Genial aportación Fatima 1984

      Excelentes!
      Lo expuesto en este texto como comentario es una expresión personal carente de intención vinculante. Únicamente un ejercicio del Derecho de expresión personal en libertad. Una opinión más. Sin más y sin menos.

      Comentario


      • #4
        Ahora bien, si lo que se desea es complacer los sentidos sexuales de cualquier ser humano, aquellos más primàrios y menos evolucionados como los son: el dominio, la violencia, el egoismo,.. buscaremos la sumisión ante nuestro dominio, la rendición ante la nuestra violencia y el estereotipo de rol femenino ante nuestro placer sexual.




        _______________________
        Editado por última vez por kuku202; https://www.amicsgais.org/forums/member/4574-kuku202 en 20 de February, , 07:09:21.

        Comentario

        Trabajando...
        X