Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

Agredit a Madrid per ser gai: "No canviaré la meva vida per un alienat"

Colapsar
X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • Agredit a Madrid per ser gai: "No canviaré la meva vida per un alienat"

    Quatre joves madrilenys d'entre 22 i 27 anys van patir una agressió homòfoba
    diumenge passat en el centre de Madrid, quan van ser assaltats fins a tres
    vegades en menys d'una hora per un home que es va dirigir a ells al crit de
    "marietes" i els va colpejar en repetides ocasions.


    La Policia va identificar tant l'agressor com el seu acompanyant, però sense arribar a
    detenir-los, motiu pel qual l'Associació de Lesbianes, Gais, Trans, Bisexuals i Heterosexuals
    de les Universitats Politècnica i Complutense (Arcópoli) han reclamat més formació per als
    agents de l'autoritat i un pla de xoc per combatre el repunt d'aquests incidents.

    Els fets van ocórrer passades les 2.00 hores de diumenge, quan quatre amics baixaven el
    carrer de la Montera agafats del braç. "En aquell moment sentim com algú ens insultava.
    Passem, però, de sobte, ho vaig sentir més a prop i vaig sentir com unoncle|paio em donava
    un cop fort al coll amb la mà oberta. El noi que anava amb ell se'l va portar demanant-nos
    perdó, dient que el seu amic estava borratxo, i se'n van anar camí de la Gran Via," ha relatat
    a "20minutos" Nacho, un dels agredits.

    Les víctimes van continuar el seu camí en direcció a una discoteca de la Plaça del Carmen,
    però l'escena es va repetir: "Havien donat la volta a la poma i ens estaven esperant al carrer
    San Alberto, davant d'un bar ple de gent. No va ser casualitat, es van donar molta pressa.
    El mateix tipus ens va atacar amb el puny tancat, mentre el seu acompanyant mirava, i en va
    colpejar uns altres dos de nosaltres a la cara". Els agressors van fugir, però una patrulla de
    Policía els va caçar.

    Els agents van prendre les seves dades personals mentre el grup els explicava el que havia
    passat. A continuació, els va deixar anar sense portar-los a comissaria, malgrat que els centres
    de Leganitos (Policia Nacional) i Montera (Policia Local), estan a menys de cinc minuts del lloc.
    "Els expliquem que era una agressió prevista com a delicte d'odi, però els policies es van posar
    tensos i ens van arribar a dir que ens relaxéssim. Crec que el van veure com una baralla sense
    més ni més", es lamenta Nacho.

    "M'ha costat sortir de casa"



    L'incident no va acabar allà. Els quatre amics ja havien donat per arruïnada la festa, de manera
    que van tornar a Gran Via i van prendre el carrer de les Tres Creus en direcció sud, topant de
    morros, per tercera vegada, amb els mateixos homes: "El mateix noi ens va dir que a ell no li
    anàvem a cridar nazi i que a veure a qui pegava primer. Va agafar un de nosaltres, el va tirar a
    terra i li va donar puntades de peu i cops de puny. El va deixar sagnant i se'n van anar carrer a
    baix. Els hem perseguit i vaig trucar al 112. La Policia es va presentar de seguida. Diversos
    testimonis ens van ajudar a assenyalar per on havien escapat".

    Nacho i els seus amics van acabar la nit en la Fundació Jiménez Díaz, on van rebre les cures
    necessàries i els informes de lesions amb els que aquest dimarts tenen previst interposar una
    denúncia. "Per sort, estem vinculats als col·lectius LGTBI i sabem el que hem de fer. No ens
    quedem bloquejats. Aquest matí [per aquest dilluns] m'ha costat horrors sortir de casa, però no
    canviaré la meva vida perquè un d'alienat i el seu company decideixin 'divertir-se pegant-nos'
    per ser homosexuals", es reafirma. Com Nacho, el vocal per a delictes d'odi d'Arcópoli, Rubén
    López, anima els afectats a denunciar sempre aquest tipus de fets: "Si no volen fer-ho perquè
    tenen por, poden acudir a associacions com la nostra o a Moviment contra la Intolerància.
    Allà els donem suport i els expliquem què poden fer".

    Més agressions el 2014

    Arcópoli i Col·legues, que agrupa, a diferents associacions que treballen per la igualtat de
    lesbianes, gais, bisexuals i transsexuals en diferents punts d'Espanya, reclamen a la
    Comunitat i a l'Ajuntament de Madrid un pla de xoc per combatre l'increment d'atacs per
    raó de de sexualitat. "Les agressions d'aquest tipus denunciades han pujat de 12 el 2013
    a 26 el 2014 en la Comunitat, però els estudis diuen que només un 20% dels afectats van
    a comissaria.

    A nosaltres ens arriben moltes més denúncies. Fa una setmana li van donar punts a la galta
    a un altre noi a Argüelles", explica López. Metro de Madrid va llançar a començaments d'abril
    la campanya 'DIVERSITAT' pel foment dels valors de respecte envers el col·lectiu LGTBI
    després que es fes pública una circular interna en la qual un directiu de la companyia va instar
    les empreses de seguretat del soterrani a vigilar especialment persones a gais que accedissin
    a la xarxa, entre altres col·lectius. El directiu va ser destituït.

    Font: 20minutos.es



Trabajando...
X